7 dec 2010

Hör och häpna! Idag har inga moln täckt himmelen, inget blixt&dunder har stört fågelsången och inte heller har en endaste regndroppe träffat mig (om än några inbillade, bara för att jag är så van vid dem vid det här lagret). Stadens stora flod, Fitzroy river som skiljer north- från southside, har svämmat över. Åpromenaden, några gator invid floden och några parkeringsplatser ligger under ytan och de flesta av flodens angränsade trädstår också de i vatten. Men idag var det som sagt sol. Oh Maria, hon kommer med solsken till mig (hennes egen Östen med resten remix). För idag kom hon, Maria. Till Amanda och mig som just nu bor ensamma i huset då resterande familjen är ute på andra äventyr. Efter jobbet låg vi vid poolen ett slag, sedan i skymningen stack vi ut och sprang i den botaniska trädgården. Där stötte jag på min andra australiensiska orm. Brun och äcklig och obehagligt slingrig var den! Bergis hoppspottande och attack:ig och livsfarlig! Jag tror dock det är sjukt pedagogiskt för mig att bo där jag nu bor. För jag blev inte på långa vägar lika rädd som sista jag stötte på en orm. Det är i alla fall fantastiskt varmt. Trots att vi glider runt halvnakna i huset, håller jag ändå på att avlida av värmeslag. Jag var precis ute och hämtade tvätt från sträcket utomhus, efter att först noga försäkrat att inga grodor, spindlar eller andra läskiga ting bestämt sig för att göra hem av tvätthögarna, ljumna vindar fläktade en smula, syrsor spelar högthögthögt och staden nattetid är snygg på sikt. Nyper mig i armen och konstaterar vars i världen jag är, vad jag gör och hur jag har det. Imorgon ska hotellstädarskruden på igen. Och därpå i 10 dagar till. Sedan är jag fri & påväg igen.

Natti!


Kommentarer
Postat av: morfar.

Natti, våra tankar följer er!

2010-12-09 @ 23:17:31
Postat av: morfar.

2010-12-09 @ 23:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0