~

Stor sensation, mina vänner:

Idag klipptes knarkflätan/dreaden/korven (kärt barn har många namn) av. Väldigt impulsivt och det var nog ganska på tiden, även om vi hunnit bonda rätt bra jag och den dära på huvet. Den befarade Stighelmer:n blev inte så extrem. Såpp.

Idag har det också regnatoregnatoregnat. Stormat har det också gjort minsann. Tydligen regnigaste månaden på fleeera år. Kul att man får vara med om den historiska företeelsen i alla fall…

Amanda och jag har jobbat (varje dag), housekeeping är det lite mer graciösa namnet för vad vi är, hotellstäderskor. Nice. Men som min far så klokt alltid säger ”there are no free lunches”, och därför så knegar vi på, för att de dära ”luncherna” ska svida lite mindre.

Annars har jag målat naglarna, läst, kollat på sound of music, ätit cheesecake och sånt där annat oväsentligt.

I söndags spelade jag förresten fútsal fotboll, med ett ihopdraget gäng mot P-16 Queensland. Det var grymt kul. Konstigt nog lite annorlunda regler och två stl. Mindre boll.

Ps. En plan börjar sakta utformas. Ds.

Fejnt.

God natt nu.

My


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0